Pre Asian African Conference Getaway

Last week, i, Nananana, Ridha, and Lulel attended our collegaue wedding ceremony (in a remote area) in West Bandung. His wedding was just not that important to be attended, actually, because we only wanted to visit Bandung before Asian African Conference and Keraton Cliff. #slappedbyPanji

wedding

We’ve booked two rooms at Javaretro Hotel which is located on Jalan Cibogo 3 No.2, Sukajadi, Kota Bandung, Jawa Barat 40164, phone +62 22 2004358. A bit hard to find without Google maps and a bit far from the center of the city.

Bandung  (30)

The room was clean, the floor and the furniture was beautiful.  The parking lot was not large but you can use the street in front of the hotel to park your car. Free Wi-Fi was available but the signal wasnt that good. The staff were friendly. We skipped the buffet breakfast due to our city tour since early morning. What a good service for a low budget hotel.

Bandung  (32)

At 3.30 pm, we were going to Dago Pakar in a heavy traffic jam. We intended to visit Tebing Keraton but our friend-to-be-guide told us that we’d better go there tomorrow morning. So we only did a sight seeing near to The Valley and turned back to the center of the city afterwards. Its about at 5 pm when we touched down Asia Afrika street and was greeted by a very-very-heavy-traffic jam. I saw a huge excitement from the people to welcome the Asian African Conference Commemoration 2015 that would be held there. It took about 80 minutes to reach the parking lot in Great Mosque of Bandung that usually only takes less than 10 minutes.

Bandung  (1)

We prayed at the mosque first before doing photocall in all over the street.

Bandung  (2)

The mosque was beautiful and the yard was just covered with the new synthetic grass. Children love playing there.

Bandung  (4)

The sign of “Alun-Alun Bandung” which means Bandung City Square.

Bandung  (3)

Here we come in the Asia Afrika boulevard with those colorful flags from the participants of the conference.

Bandung  (19)

I almost did’nt know any country leader on the painted box.

Bandung  (6)

The girls with i-know-some-of-these-leaders figures.

Bandung  (5)

The guys styled our president with a sideway hat and jacket. -,-

Bandung  (7)

Then we had dinner in the not-satisfying a la Japanese restaurant nearby our location in Naripan Street. We had to wait until half and an hour to have our ramen, bento, and dimsum to be served while the other customer had only wait for less than 15 minutes. We asked for our dishes like five times but they were just busy with the other customer. That was our decision to stay there due to our friends were on their way to this place while we had been here for an hour. At the end, there were some beverage and dimsum they couldnt serve but they possibly served it to another customer. This place offered us a good vibe to hang out with fellas and the taste of the food was just ok actually.

Bandung  (8)

We went back to the crowd in the fountain area.

Bandung  (9)

The girls tried to atrract the police attention.

Bandung  (10)

Lulel seemed lost in the crowd.

Bandung  (12)

The building was almost ready to welcome the delegate.

Bandung  (11)

I took a part on a selfie competition which was held in front of Pikiran Rakyat building.

Bandung  (29)

Nananana tried to operate this big and antique typewitter.

Bandung  (13)

Homeless guy across the street of GKN.

Bandung  (14)

A beautiful colonial building and the traffic jam.

Bandung  (15)

Selfie time.

Bandung  (16)

And we did a selfie again with the museum as the background.

Bandung  (17)

Mamang with Charlie Chaplin.

Bandung  (20)

Passing by East Cikapundung Street again.

Bandung  (18)

A beautiful globe monument with the name of country participants of the conference.

Bandung  (21)

It was 10.30 pm when we got back to the parking lot under the mosque. We moved to La Viva Cafe on Jalan Setiabudi No. 173, Bandung to taste the infamous surabi or serabi, Indonesian pancake made of rice flour and coconut milk. Surabi is best cooked with mini pans made of clay, then cooked on the charcoal-fire stove.

Bandung  (23) Bandung  (22)

In Bandung, surabi are served with so many topping choices like cheese, chocolate, jackfruit, palm sugar, oncom, durian, corn, chicken, strawberry, banana, etc. It costs Rp5.500 to Rp13.000.

Bandung  (25)

It was Sunday morning when we went all they way up to Keraton Cliff.

2015-04-26-10-47-44_deco

Then we packed up our belongings and checked out from the hotel and had some shopping spree in House of Donatello and Kartikasari on Juanda Street. We enjoyed our last moment in Bandung by having a late luncheon at Kupu Bistro Cafe on Ranggagading Street, phone +62 22 4232621. This cafe offered a very cozy environment to hang out.

 Bandung  (34)

The food and beverage taste was average and the price was not pricey.

Bandung  (33)

Its lychee virgin mojito was so fresh and testeful with this beautiful presentation.

Bandung  (35)

Finally we had to go back to Jtown and ended our fabulous weekend getaway.

Freedom in Keraton Cliff

wpid-2015-04-21-19-30-51_deco.jpg

Cover Story: Freedom in Keraton Cliff
Photographer: Lulel, E.A. Paminto
Stylist: E.A. Paminto
Models: E.A. Paminto, Nananana, Lulel, Ridha
Make-Up: Natural
Hair: Natural
Location: Taman Hutan Rakyat (Tahura) Juanda & Tebing Keraton, Bandung
Dress: E.A. Paminto, private collection

wpid-tahura-2.jpg.jpeg

Tebing (in English: cliff) Keraton is the new hype and a must-visit place in Bandung city, the capital of West Java. To get this place, go to Tahura in Bukit Dago Pakar from Terminal Dago.

wpid-tahura.jpg

Go ahead from Tahura then turn right in the first  T-junction after Tahura and go all the way up until you reach Warung Bandrek. Then take the left road until you reach the village and take the left road again until it ends and you’ll reach the gate of Keraton Cliff.

2015-04-24-21-34-28_deco

We took an ojek (motorcycle taxi) ride to Keraton Cliff from Tahura as we parked our car there. The ojek ride costs Rp75.000 per person for a round-trip. Normally, we should pay Rp100.000 (some people said it only costs Rp50.000 last year, but now it increases twice) but we negotiated the price for about 10 minutes,  left the drivers to have a breakfast, then got the deal with the drivers. I was so happy for the Rp75.000 deal. I couldnt imagine that we (i mean the girls, because i just can’t drive the car) had to drive on the bumpy, narrow, and steep road. Ojek ride from Warung Bandrek to Keraton Cliff costs about Rp40.000 for a round-trip.

wpid-2015-04-21-17-19-09_deco.jpg

A misty morning.

2015-04-24-21-13-17_deco

She’s free… I mean she is still available… #dikeplak

2015-04-24-21-14-04_deco

Always pack light when traveling. Bring colourful pashmina, scarf, and hijab, in order to accentuate your fabulous trip and increase your mobility.

2015-04-24-21-12-42_deco

Lulel with cheerful style.

wpid-2015-04-21-17-20-04_deco.jpg

Nananana with boyish style.

wpid-tebing_keraton-2.jpg.jpeg

Ridha with high class style.

wpid-tebing_keraton-1.jpg.jpeg

Myself with dramatic style.

wpid-2015-04-21-17-57-29_deco.jpg

For sure i wore my pashmina better like no one wears Victoria Beckham collection better than her.

wpid-2015-04-21-17-58-47_deco.jpg

Keraton Cliff… Superb view with less effort… 😀

2015-04-24-21-14-33_deco

Lelakon Akhir Pekan di Cirebon

Saya sempat tinggal di kota ini selama 30 bulan, sejak pertama kali penempatan untuk bekerja yang diawalai dengan mewek-mewek karena tidak tahu di mana kota ini hanya sering mendengar saja. Ternyata Cirebon adalah kota yang kaya akan kuliner, batik, wisata rohani, dan lumayan enak untuk tinggal. Walaupun kota ini panas, sepanas goyang tarling (gitar dan suling) yang merupakan ciri khas pantura, tetapi cukup bebas dari polusi dengan biaya hidup yang cukup terjangkau. Tingkat kemacetan di Cirebon masih wajar jika dibanding dengan Jakarta yang sudah level pengen dielus-elus lalu ditendang ke planet Mars. Kunjungan saya ke Cirebon ini hanya untuk weekend getaway sekaligus kondangan. Saya berangkat ke Cirebon dengan menggunakan Tegal Express pukul 06.40 wib dan tiba pukul 10.00.

Stasiun Prujakan

Di Stasiun Cirebon Prujakan, saya sudah ditunggu oleh 2 keluarga muda. Keluarga Mr dan Mrs President, serta keluarga Bapak dan Emak. Pak’e dan Mak’e balik ke rumah dulu sehingga saya jalan-jalannya dengan Mr dan Mrs President. Tujuan pertama adalah ke Gado-Gado Prujakan yang terletak di depan stasiun.

kerata

Yang khas dari gado-gado ini adalah kuah kuning (di dalam panci dekat cobek) yang dicampurkan ke bumbu kacang.

Gado-Gado Prujakan (3)

Gado-gado ini terdiri dari aneka sayuran, mie kuning, potongan tempe dan tahu goreng, lontong, serta kerupuk udang yang dicampur jadi satu dengan bumbu kacang lalu ditambahkan setengah butir telur rebus di atasnya

Gado-Gado Prujakan (2)

Strike a pose with the Chef.

Gado-Gado Prujakan

Seporsi gado-gado ini harganya sekitar Rp15.000. Terlihat sedikit tetapi aslinya banyak banget dan bikin kenyang.

Gado-Gado Prujakan (4)

Di sini juga tersedia bubur sum-sum dengan mutiara dan biji salak.

Gado-Gado Prujakan (7)

Endeuuuusss bener dah.

Gado-Gado Prujakan (8)

Ada juga kerupuk soun sambal yang pedas-pedas nikmat.

Gado-Gado Prujakan (9)

Misro yang manis kayak kamu.

Gado-Gado Prujakan (6)

Bakwan udang yang merupakan gorengan favorit di sini dan bakwan biasa yang juga tak kalah enak.

Gado-Gado Prujakan (5)

Kami melanjutkan perjalanan ke Keraton Kasepuhan. Harga tiket masuknya Rp20.000,00/orang untuk akhir pekan.

harga Tiket Keraton

Replika Kereta Kencana Singa Barong dengan efek ala-ala.

Kereta

Kereta Kencana Singa Barong yang asli.

Kereta (2)

Lukisan Parbu Siliwangi di Keraton Kasepuhan ini konon bisa melirik mengikuti pandangan orang yang menatapnya saat berpindah dari sisi depan ke samping. Sayangnya saya tidak melihat lirikan itu, padahal saya mau dilirik juga. #eh

Lukisan

Mr. dan Mrs. President serta Princess Ririri berpose dulu.

Keraton (2)

Pintu menuju bagian pendopo kareton serta tempat tinggal sultan dan keluarga.

Keraton

Pengunjung tidak diizinkan melewati garis pembatas ke dalam pendopo ini.

Keraton (4)

Langit Cirebon yang biru dengan cuaca yang panas dan terik.

Keraton (3)

Saya diajak ke rumah Mr. President dulu karena Ririri sudah saatnya tidur siang. Kenyataannya sih walaupun sudah dikeloni bapaknya, si Ririri malah ngerecokin bundanya yang sedang saya ajari membuat sayur lodeh.

Sekitar pukul 16.30, kami berangkat ke kantor lama saya untuk menjemput Mas W.

Lalu kami pun cus ke Nasi Jamblang Ibu Nur di Jalan Cangkring II, dekat Grage Mal di Jalan Tentara Pelajar ke arah Stasiun Prujakan, di sebelah kiri jalan masuk beberapa meter.

Jamblang Bu Nur

Nasi Jamblang Bu Nur ini ngeheits banget sejak saya pindah dari Cirebon. Dulu lokasinya di Jalan Tentara Pelajar dengan warung di pinggir jalan yang sederhana tetapai ramai sekali setiap sore hingga malam. Menu yang ditawarkan di sini seperti di nasi jamblang lain tetapi tempatnya yang lumayan luas dan enak karena menggunakan bangunan berlantai dua. Sistem antrean seperti di teller bank juga membantu agar pengunjung lebih tertib dalam mengambil menu yang ada, nasi jamblang lain belum menerapkan sistem ini dan cenderung serobotan saja antarpengunjung.

Jamblang Bu Nur (2)

Meja dan kursi kayu panjang untuk pengunjung di lantai satu.

Jamblang Bu Nur (3)

Mr. dan Mrs. president serta Ririri mengantar saya dan Mas W ke rumah Fajar yang akan mengantar kami jalan-jalan lagi. Fajar, Mas W dan saya kemudian menjemput Mas F yang baru datang di stasiun dan kami langsung menuju angkringan di Kanoman. Lokasi yang sama dengan Pasar Kanoman saat pagi hingga siang hari di dekat Ace Hardware ini akan berubah menjadi angkringan jika malam. Makan lagi…….

Angkringan

Minggu pagi saya kabur sendirian dari rumah Fajar demi Nasi Jamblang Pelabuhan. Gedung British American Tobacco di dekat pelabuhan yang saya lewati.

BAT

Dan sampailan saya di Nasi Jamblang Pelabuhan yang nyempil di pojokan tetapi rasanya enak banget.

jamblang pelabuhan

Nasi jamblang di sini adalah favorit saya karena rasanya yang paling sesuai dengan selera saya, ada pula Nasi Jamblang Tulen di Jamblang, sebuah daerah di Cirebon arah Majalengka, yang enaknya melebihi nasi jamblang ini tetapi jauh dari kota. Jika ingin merasakan nikmatnya Nasi Jamblang Pelabuhan, jangan lebih dari pukul 09.00 wib di akhir pekan karena biasanya menunya tinggal sedikit atau sudah habis.

Jamblang Pelabuhan (2)

Selamat makaaaaannnn….

Jamblang Pelabuhan

Dari pelabuhan, saya melanjutkan perjalanan ke Pasar Pagi dengan naik becak untuk mencari oleh-oleh yang murah meriah dengan kualitas yang lumayan jika dibandingkan dengan Pangestu, toko oleh-oleh favorit saya di Sukalila Selatan yang saat itu masih belum buka. Dari emping, kue gapit, aneka ikan asin, kerupuk udang, terasi, manisan mangga, tapai Kuningan, sirup Tjampolay, dan banyak lagi deh.

Pasar pagi

Setelah membeli sedikit oleh-oleh, saya melanjutkan jalan kaki ke arah Jalan Siliwangi yang sedang diadakan car free day di sana. Saya mampir untuk sarapan kedua di Bubur Toha di jalan M. Toha dekat Balai Kota Cirebon. Bubur ayam di sini enak banget dan porsinya tidak berlebihan. Jangan lupa menambahkan sambal dan kerupuk kuning saat makan bubur ayamnnya.

Bubur Toha

Dan ternyata perut saya belum kenyang juga. Bubur kacang hijau dan ketan hitam yang enak ini menanti untuk saya santap. Selain bubur ayam dan bubur kacang hijau dan ketan hitam, di sini yang melegenda adalah telur ayam kampung rebus setengah matangnya, sayangnya saya tidak suka telur setengah matang. Pengunjung sering memesan 4 atau 5 butir telur yang dituang dalam sebuah gelas kemudian diaduk dan diminum.

Bubur Toha (2)

Selesai sarapan (lagi) di Bubur Toha, saya hanya tengok-tengok mampir sejenak di docang, makanan khas Cirebon yang tidak begitu saya sukai, yang ngeheits di depan Hotel Slamet dekat Bubur Toha depan Warteg Siliwangi (yang harganya selangit). Kata teman yang suka docang sih, doang di sini enak banget.

docang

Kemudian beli mangga gincu di Pasar Kramat dekat situ.

Mangga Gincu

Lalu foto-foto sebentar di depan Istana Negara sebelum akhirnya kembali ke rumah Fajar.

Istana Negara

Sesampainya di rumah Fajar, dia dan Mas F mengajak saya untuk mencari sarapan dan saya usulkan gado-gado ayam. Kami pergi ke Gado-Gado ayam Mang Djum di Jalan Pulasaren nomor 53, Cirebon. Menu yang tersedia di sini selain gado-gado ayam adalah nasi lengko, kupat tahu, dan soto ayam seperti gambar di bawah.

Sop

Gado-gado ayam tidak seperti gado-gado Prujakan atau gado-gado pada umumnya yang menggunakan bumbu kacang dan sayuran, lebih mirip orem-orem (Malang-an), atau ketupat sayur, atau kari ayam dengan sedikit bumbu kacang. Potongan ketupat/lontong yang sudah tersedia ditambahi dengan taoge rebus, potongan kentang rebus, potongan tahu, potongan telur rebus, dan ayam suwir lalu dituangkan kuah santan yang seperti kari, diberi sedikit bumbu kacang, dan terakhir ditaburi kerupuk.

Gado-gado ayam

Lalu kami bersiap-siap untuk kondangan yang menjadi acara utama kami ke Cirebon saat itu. Setelah kondangan, saya, Fajar, Mas W, dan Mas F menyempatkan diri ke Trusmi. Karena waktu yang terbatas, mereka langsung saya arahkan ke Batik Annur yang merupakan toko favorit saya. I bought the blue one while Mas F bought some pieces to her girlfriends and the other boys didnt buy anything.

batik trusmi

Kami menyempatkan diri untuk mencicipi es santan dengan roti dan tapai ketan hijau yang nikmat dan murah meriah di siang yang panas banget ini di sekitar Batembat.

Es Santan

Juga menyempatkan diri membeli kue-kue di La Palma di Jalan Siliwangi samping Balai Kota yang merupakan salah satu toko kue favorit saya dulu. Puding tapai ketan hijau FTW.

la palma

Dan akhirnya buru-buru ke Stasiun Prujakan untuk mengejar kereta Tegal Express pukul 15.50. Berakhirlah sudah perjalanan makan-makan saya di akhir pekan ini.docang

Prujakan

Natural High

During my first year addicted to fashion, all I ever knew was Americas Next Top Model-related things. Then, in the end of 2008, my excitement about fashion was getting bigger and bigger when i found some fashion sites like models.com, supermodels.nl, style.com and watched FTV even more. Lets say I was already that good copying every pose from ANTM then i saw those sites and the real fashion show on FTV that delivered the editorial, campaign, fashion show, backstage etc. I said to myself, “That’s the real supermodel, now you have to improve youself to have that kinda style and do that pose”. I remember, I downloaded and saved some Heidi Klum editorial pictures from the site and she’s just wowed me how she’s done that. And i also found this “Natural High” which was fresh from the magazine and totally blowed me away.

image

Came from Vogue US October 2008, Natural High photographed by Steven Meisel and styled by Marie Amelie Sauve.

image

Some supermodel, then become my favorite, Coco Rocha, Anna Maria Jagodzinska, Lily Donaldson, Caroline Trentini, fronting the lens of Meisel.

image

They wore the most wanted pieces from the season. Coats from Mikhael Kors, Revillon, Cavalli, Dennis Basso, de la Renta, J. Mendel, Pucci, Nina Ricci, Dolce & Gabbana, Gucci, and Fendi. The shoes, the dresses, sweater, the heels, cuff, clutch, necklace, make up, hair do, ough gosh everything seemed to be so purefect.

image

My favorite part of this editorial is Coco Rocha. She nailed it. Then Lily’s pose in velvet Vera Wang dress was just gorgeous.

image

Now I’m gonna show you my editorial inspired by Natural High.

image

Taken from the Gede Mountain summit that we did back in September.

image

This faux fur coat, inspired by Prada SS 2014 mink coat, made by fabric that i bought in Cipadu, a traditional market for garments, bed cover, carpets, etc nearby my location.

image

The fabric only costed less than Rp100.000,00.

image

It feels so warm and soft. She really likes my coat.

image

I didn’t wear Loubi, Choo, YSL, or Vuitton heels, but Rei. A must have adventure gear.

image

That’s Pangrango Mountain behind my Rei.

image

Look at my muscular leg.

image

I think i have to stop before you slap my ass and throw your heels to my face. Thanks to my adventure team. My colleague.

image

And this is my real dress that time.

image